Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete


1071 Budapest, Damjanich u. 41-43.

 

 
 
 


A Gyógypedagógiai Szemle tartalomjegyzéke - 2009.

 

2009/1

Szám: 1

 

Gereben Ferencné: Köszönetnyilvánítás

 

EREDETI KÖZLEMÉNYEK

Csákvári Judit: A közös figyelmi helyzet (joint attention) jelenségének különböző megközelítései, jellegzetességei látássérülés és autizmus spektrum zavar esetén

Mohai Katalin: Procedurális tanulási nehézségek fejlődési diszlexiában

Bóna Judit: Nyújtások a dadogó és az ép spontán beszédben

Barthel Betty, Fodorné dr. Földi Rita, Rácz Katalin, Bognár Alíz: Alapozó Terápia kontra értelmi akadályozottság?

Dr. Kiss Szidónia, dr. Orbán Réka: Viselkedészavaros és tanulási zavaros gyermekek inkluzív oktatása

 

A GYAKORLAT MŰHELYÉBŐL

Molnár Katalin: Számítógép az iskolapadban

 

KÖNYVISMERTETÉS, ÚJDONSÁGOK

Dr. Farkas Miklós: Bánfalvy Csaba: Az integrációs cunami

Kas Bence: Lukács Ágnes - Király Ildikó - Racsmány Mihály - Pléh Csaba: A téri megismerés és a nyelv

 

A GYÓGYPEDAGÓGIA TÖRTÉNETE

Subosits István: Montágh Imre, az ember, a logopédus

 

FIGYELŐ

Benczúr Miklósné: A Magyar Tudomány Ünnepe 2008

Raskoványiné Babochay Edit: Magyar sikerek a Speciális Olimpián

 

IN MEMORIAM

Mihalovics Jenő: Okos László (1918-2008)

 

 KITÜNTETÉSEK ÉS ELISMERÉSEK

Rosta Katalin, Durmits Ildikó: Közlési feltételek

 

: A Gyógypedagógiai Szemle munkatársai 2008-ban

 

===================================================================

 

2009/2-3

Szám: 2

 

EREDETI KÖZLEMÉNYEK

Gósy Mária: Gyermekek anyanyelvi kompetenciájáról

Gereben Ferencné: Tanulási sikeresség – (anya)nyelvi kompetencia

Győri Miklós: A tudatelméleti képesség változatossága autizmusban – és implikációi az atipikus megismerésre és tanulásra nézve

Ferenczi Szilvia Györgyi: Elmélet-e a ’Tudatelmélet’?

Mede Perla: Az alternatív pedagógiák mint esély és kihívás az értelmileg akadályozottak gyógypedagógiájában

Pásztor Éva: A koragyermekkori intervenció intézményrendszerének hazai működése című zárójelentés alapján felvetett gondolatok

Czeizel Barbara: A koragyermekkori intervenció múltja, jelene és remélt jövője

 

A GYAKORLAT MŰHELYÉBŐL

Juhász Katalin, Kissné Kőrösi Anna: Szakmai előkészítő és alapozó tantárgyak oktatása a sályi Mozgásjavító Általános Iskola, Előkészítő Szakiskola és Diákotthonban

 

KÖNYVISMERTETÉS, ÚJDONSÁGOK

Gereben Ferencné: Szakadékból a fényre

Bicsákné Némethy Terézia: Apró lépések

Gordosné Szabó Anna, Mesterházi Zsuzsa, Lányiné Engelmayer Ágnes: Grundriss der gesamten Heilpädagogik auf psychologischer Grundlage

 

A GYÓGYPEDAGÓGIA TÖRTÉNETE

Gordosné Szabó Anna: Látlelet egy átalakuló szakterületről

 

FIGYELŐ

Földes Tamásné: Gondolatok a XV. Soproni Logopédiai és Pedagógiai Napok Konferenciáról

Kemény Gabriella: Minőség a korai fejlesztésben

Mede Perla: Beszámoló

Nagyné Vánkay Katalin: Speciális szakiskolások Szakma Kiváló Tanulója versenye Szegeden

Az Országos Tudományos Diákköri Konferencián elért eredmények (2009. április)

Horti Andrea, Rosta Katalin: Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE

 

IN MEMORIAM

Szakály Ernő: Harsányi Csaba (1930-2008)

 

HÍREK, INFORMÁCIÓK

Etikai kérdések a gyógypedagógiában – A "Gyógypedagógiai Etikai Kódex" tervezete

 

===================================================================

 

2009/4

Szám: 3

 

Szekeres Ágota: Szerkesztői előszó

 

EREDETI KÖZLEMÉNYEK

Ferenczi Szilvia Györgyi, Kalmár Magda: A temperamentum és a fejlődés kapcsolata koraszülött és időre született kisgyermekeknél

Lukács Ágnes: Megismerő képességek Williams-szindrómában

Krémer Balázs, Rozsos Kata: Fogyatékos gyereket nevelni: szerep és csapda

Majoros Alíz Edit: Semmirekellők, naplopók… avagy az iskolai integráció egy dél-magyarországi kistérségben

Fischer Gabriella: Az integrációval kapcsolatos attitűdök kutatása

 

A GYAKORLAT MŰHELYÉBŐL

Radicsné Szerencsés Terézia: Romano Zsanipe (Cigány tudás). A kiskőrösi tanítást kísérő roma projekt bemutatása

 

KÖNYVISMERTETÉS, ÚJDONSÁGOK

Dr. Hatos Gyula: Vágó Éva Anna: Fejlesztő iskola – speciális didaktika

Dr. Papp Gabriella: Tony Booth–Mel Ainscow: Inklúziós index. Útmutató az inkluzív iskolák fejlesztéséhez

Marton Klára (szerk.): Neurokognitív fejlődési zavarok vizsgálata és terápiája. Példák a bizonyítékon alapuló gyakorlatra

 

FIGYELŐ

Pénzes Éva: A finn csoda magyar szemmel – Tanulmányút a finnországi Ouluban

Virányi Anita: A hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlősége a flamand oktatásban. (Úti)beszámoló egy brüsszeli tanulmányútról

Kövér Imre: Együtt-Egymásért rendezvények Sajósenyén

Gereben Ferencné: Új fejezet a hazai gyógypedagógusképzésben

 

HÍREK, INFORMÁCIÓK

XXXVII. Országos Szakmai Konferenciáról, Mosonmagyaróvár, 2009. június 25-27.

Pályázati felhívás

Kitüntetések, elismerések

 

===================================================================

 

2009/5

Szám: 4

 

EREDETI KÖZLEMÉNYEK

Szabó Csilla: Implicit/explicit folyamatok figyelemzavaros és hiperaktív (ADHD-s) és olvasási zavarral küzdő gyermekeknél

Mohai Katalin: A diagnosztika szerepe a sikeres fejlesztésben

Pajor Emese: Braille olvasászavar

Dékány Judit: Tanulási sikeresség és matematikai kompetencia

 

A GYAKORLAT MŰHELYÉBŐL

Gyüre Zsuzsa: Eséllyel a nyelvoktatásban – avagy diszlexiás tanulók idegen nyelvtanításának lehetőségei a logopédia támogatásával

 

KÖNYVISMERTETÉS, ÚJDONSÁGOK

Danczi Csaba László: Marton Klára (szerk.): Neurokognitív fejlődési zavarok vizsgálata és terápiája

Csányi Yvonne: Gawrilow, Catherina: Figyelemzavar, hiperaktivitás (ADHS)

Farkasné Gönczi Rita: Brian Butterworth and Dorian Yeo: Dyscalculie Guidance

 

FIGYELŐ

Nagyné dr. Réz Ilona: Vándorkiállítás

Marton Ildikó: A logopédia új otthona Budapesten

Gereben Ferencné dr.: Megemlékezés Dr. Göllesz Viktor halálának 10. évfordulója alkalmából

 

IN MEMORIAM

Mezeiné dr. Isépy Mária: Révay György (1926–2009)

Gereben Ferencné dr.: Dr. Méhes József (1920–2009)

Lőrik József: Subosits István (1929–2009)

Subosits István: Fogyatékkal élő? Fogyatékos?

 

HÍREK, INFORMÁCIÓK

XXVII. Országos Szakmai Konferenciáról (a szakosztályi beszámolók folytatása)

Kedves Olvasóink!

 

===================================================================