A Gyógypedagógiai Szemle tartalomjegyzéke - 2000.
2000/1
Szám: 1
EREDETI KÖZLEMÉNYEK
Vašek, Š. - Horváth J. - Vančova, A. - Vašeková, E. - Lamošová, I. - Jakubócyová, H.: Halmozott akadályozottság - egy szlovák-magyar kutatás tükrében
TOVÁBBKÉPZÉS
Požar, Ladislav: A fogyatékos "ELIT" felelősségérzetének és motivációjának értelme
A GYAKORLAT MŰHELYÉBŐL
Vékássy László: A képmagnetofonos elemzés anyaga: a dadogó önmaga látványáról
Dr. Papp Gabriella: Öt hazai integrált nevelési modell, tanulásban akadályozott gyermekek számára
Metzger Balázs - dr. Papp Gabriella: Kéttanáros integrációs modell Budapesten a XIII. kerületben
Dr. Földiné Angyalossy Zsuzsa - Helesfai Katalin: Integrációs szakmai program a HILTON-PERKINS Alapítvány támogatásával
Ilosvai Ferenc: Felnőtt értelmi fogyatékosok szexuális élete egy védőotthonban
Szabó Éva: Mozaikdarabok a dadogáshoz: dezautomatizáció és versengés
A MAGYE ÉLETÉBŐL
Gordosné Szabó Anna: Küldöttközgyűlés
Köszöntés: A Magyar Kultúra Napján kitüntetett gyógypedagógusok - 2000 -
IN MEMORIAM
Dr. Mesterházi Zsuzsa - Dr. Farkas Miklós: László András (1926-1999)
Vékássy László: Dr. Szabó Pál Tivadar (1924-1999)
Wisinger János: Demeter Miklós (1942-1999)
FIGYELŐ
Szabó Ákosné dr.: Ők ketten: Szexuálpszichológiai módszertani segédlet az értelmi fogyatékosokkal való foglalkozáshoz
Dr. Illyés Sándor: Lányiné dr. Engelmayer Ágnes: Kiscsoportos lakóotthonok (a szervezés és a tartalmi munka aktuális kérdései)
Schiffer Csilla: Illat-kert
Subosits István: A Démoszthenész Egyesület ózdi konferenciája
Dr. Papp Gabriella: "Más" Fesztivál Egerben
Gordosné dr. Szabó Anna - dr. Földiné Angyalossy Zsuzsa: A FEHÉR BOT nemzetközi napja -1999-
Lachnerné Ár Gyöngyi - dr. Földiné Angyalossy Zsuzsa: Integrációs konferencia Pécsett
HÍREK
Dr. Mesterházi Zsuzsa: Gyermekfoniátriai tanszék alapítása
FOLYÓIRATSZEMLE
Subosits István: Hallássérültek
===================================================================
2000/2
Szám: 2
EREDETI KÖZLEMÉNYEK
Golyán Gabriella - dr. Bernolák Béláné: Mozgáskorlátozottságot meghatározó kóroki tényezők a Mozgásvizsgáló Országos Szakértői és Rehabilitációs Bizottság adatai alapján
Radványi Katalin - Bartalis Edit: Olvasási készségszint ismételt felmérése értelmileg akadályozottak általános iskolájában
TOVÁBBKÉPZÉS
Dr. Csányi Yvonne: A differenciálás, mint új kihívás a hallássérültek pedagógiájában
Dr. Gaál Éva: Tanulásban akadályozott gyermekek szegregált és integrált nevelésének jelene és jövője
Puskorics Lívia: A lovasterápia - mint kiegészítő terápiás eljárás- helye a szomatopedagógiában
Szabó Ákosné dr.: Test - lélek - szellem
A GYAKORLAT MŰHELYÉBŐL
Bertalan Péterné: Keresztyén nevelés értelmileg akadályozott gyermekek körében
Horváth Miklós: Szerezhet-e örömöt a tanulás a tanulásban akadályozott gyermekeknek? Egy lehetséges megoldás: a szabad tanulás
Dr. Volentics Anna: Pszichotikus fejlődésirányú gyermekek helyzete az ezredfordulón
Hanuska Mariann: A játék személyiség- és képességfejlesztő együttes hatása a pszichopedagógiai munkában
Gordosné Szabó Anna - Hatos Gyula: Köszöntés
FIGYELŐ
Subosits István: Adamikné Jászó Anna: Az írás és az olvasás története képekben
Bozori Gabriella: Sérült lovasok bemutatója Pákozdon
Szemkeő Péter: "Felfénylő szavak" Országos Szavalóverseny
===================================================================
2000/3
Szám: 3
EREDETI KÖZLEMÉNYEK
Vékássy László: A dadogás kialakulásáról
Fazekasné dr. Fenyvesi Margit: A beszédhanghallás, mint a beszéd, olvasás, írás fontos feltétele az értelmi fogyatékosoknál
TOVÁBBKÉPZÉS
Dr. Klaniczay Sára: Lateralitás-problémák gyógypedagógiai és pszichológiai megközelítése
Csillag Mária: Korreferátumok
Barna Beatrix: Balkezesség
Lajos Péter: Az átszoktatás, a kezesség és a laterális dominancia összefüggései a dadogással
A GYAKORLAT MŰHELYÉBŐL
Montesinos, Isabel Maria - Albarraun, Apolonia: Sajtószakkör Down-kóros fiataloknak
IN MEMORIAM
Sziráki Katalin: Dr. Vass Miklós (1936-1997)
GYÓGYPEDAGÓGIA-TÖRTÉNET
Gálik András: A Homoki Gyógypedagógiai Intézet fél évszázada
TANULMÁNYÚT, TAPASZTALATCSERE
Kiss László: Dániai tanulmányút
Ifj. Juha Pál: Másfél hónap a skóciai Camphill közösségben
FIGYELŐ
Szerkesztőség: Kárpáti János: Az MTI jelentése a Roosevelt-díj átvételéről
Dr. Buday József: Beiskolázási adatok 1995/96. tanév
Dr. Buday József: Beiskolázási adatok 1996/97. tanév
Subosits István: Tanulságok egy életrajzból
Horváth Gyöngyi: Névfelvétel Iregszemcsén
===================================================================
2000/4
Szám: 4
Gordosné Szabó Anna: 100 éves a gyógypedagógus-képzés
EREDETI KÖZLEMÉNYEK
Škodaček, Igor: Pszichoaktív anyagokkal kapcsolatba kerülő fiatalkorúak demográfiai változói és szubjektív adatai
Vassné Zóna Julianna: Harmadik-negyedik osztályos tanulók olvasásteljesítményének vizsgálata
A GYAKORLAT MŰHELYÉBŐL
Ilosvai Ferenc: Az olvasóvá nevelés útján
Szilágyi Vera: Látássérültek szakképző és komplex szolgáltató központja Hollandiában
TANULMÁNYÚT, TAPASZTALATCSERE
Kiss Istvánné: Speciális nevelési szükségletek
ÉRDEKVÉDELEM
Lovászi Gyula: A gyógypedagógiai pótlékokról
A MAGYE ÉLETÉBŐL
Gordosné Szabó Anna: XXVIII. Országos Szakmai Konferencia - Gyula
IN MEMORIAM
Lányiné dr. Engelmayer Ágnes: Búcsú Jankovichné Dalmai Máriától (1912-2000)
FIGYELŐ
Dr. Buday József: Beiskolázási adatok 1998/99. tanév
Nagy Attila: Az első 365 nap a gyermek életében
Vágó Éva Anna: S. Vašek - A. Vancova - Gy. Hatos és munkatársai: Pedagogika Viacnásobne Postihnutých (Halmozottan sérültek pedagógiája)
Pákozdiné Kenderessy Katalin: Fazekasné dr. Fenyvesi Margit: Figyelj, fülelj! Játsszunk a hangokkal! 2.
Pákozdiné Kenderessy Katalin: "Segíts, hogy magam csinálhassam..."
Kováts Lajos György: A Gyógypedagógiai Szemle a világhálón
Gordosné Szabó Anna: Köszöntés
Benczúr Miklósné - Nádas Pál: Közlemény
===================================================================
2000/Különszám
Szám: Különszám
HUSZONÖT ÉV A HALMOZOTTAN FOGYATÉKOS MOZGÁSKORLÁTOZOTT GYERMEKEK SZOLGÁLATÁBAN
Gordosné Szabó Anna: Előszó
Nádas Pál: Bevezetés
Lányiné dr. Engelmayer Ágnes: A súlyosan és halmozottan sérült gyermekek gyógypedagógiai ellátásának hazai előzményei
Nádas Pál: Huszonöt év a halmozottan fogyatékos mozgáskorlátozott gyermekek szolgálatában (történeti visszatekintés)
Képzési specialitások az iskola pedagógiai programjában
Schumeth Judit: Speciális tantárgyak és egyéni fejlesztő foglalkozások (A mozgásnevelés helye a képzési rendszerben)
Dombainé Esztergomi Anna - Menyhárt Henriett: A munkatevékenység helye a rehabilitációs folyamatban
Látrányi Gáborné: Egyéni fejlesztési programok
Tóthné Szilágyi Zsuzsa: Kompenzáló technikák alkalmazása
Csongorné Rézsó Eszter: A szocializációs szakasz, mint alternatív lehetőség
A GYAKORLAT MŰHELYÉBŐL
Zelinkáné dr. Simor Ágnes: Halmozottan fogyatékos tanulók gépírás, gépi írás oktatásának tapasztalatai
Szauer Csilla: "Ó, jaj az út lélektől lélekig!" Komplex művészeti nevelés
Nagy Ildikó: Kézkorrekciós eljárások
Dombainé Esztergomi Anna: Beszédterápia
Bartókné Luthár Barbara: Beszédképtelen gyermekek augmentatív kommunikáció-fejlesztése
Zelinkáné dr. Simor Ágnes: A Ráby utcai tagozaton végzett tanulók sorsának alakulása
Molnárné Lányi Ágnes: Az Országos Szakértői Bizottság a halmozottan sérült gyermekekről
Márkus Eszter: Képzési kötelezettség vagy tankötelezettség?
===================================================================