A Gyógypedagógiai Szemle tartalomjegyzéke - 2017.
2017/1
Szám: 1
EREDETI KÖZLEMÉNYEK
Havasi Ágnes – Stefanik Krisztina – Győri Miklós: Augmentatív és alternatív kommunikációs eszközök használata autizmus spektrum zavarban – kérdőíves vizsgálat hazai szakemberek körében
Csákvári Judit: A WAIS-IV tesztben nyújtott teljesítmény mérsékelten súlyos intellektuális képességzavarral élő magyar felnőttek körében
Sipos Zsóka: A 3. évfolyamosok olvasásának vizsgálatára kidolgozott Meixner-olvasólap sztenderdizálásának első eredményei
Bohács Krisztina: ’Concept Teaching Method’ – egy hat hónapig tartó kognitív intervenció eredményei többségi és értelmileg akadályozott gyermekek körében
A GYAKORLAT MŰHELYÉBŐL
Csányi Yvonne: Három új nyelvi teszt
KÖNYVISMERTETÉS, ÚJDONSÁGOK
Csányi Yvonne: Truckenbrodt, Tilly – Leonhardt, Annette: Schüler mit Hörschädigung im inklusiven Unterricht. Hallássérült tanulók az inkluzív oktatásban. Gyakorlati ötletek pedagógusoknak
Rosta Katalin: Sárosdi Virág: Finommotorika fejlesztése ceruza nélkül
FIGYELŐ
Szabó Ákosné: Mesterházi Zsuzsa köszöntése
Kisfaludi András – Lányiné Engelmayer Ágnes – Rosta Katalin: Jubileumi Emléknap a Damjanich utcában
===================================================================
2017/2
Szám: 2
EREDETI KÖZLEMÉNYEK
Kereki Judit: Fejlesztési célok és irányok a kora gyermekkori intervencióban
Makrai Kata: A középsúlyosan értelmi fogyatékos személyek felnőttségről alkotott képe
KÖNYVISMERTETÉS, ÚJDONSÁGOK
Gereben Ferencné: Bruce D. Perry – Maia Szalavitz: A ketrecbe zárt fiú és más történetek egy gyermekpszichiáter jegyzetfüzetéből
Gereben Ferencné: Petrovszki Mária – Rácz Tünde: Mesés-rajzos családi művészetterápia
Farkasné Gönczi Rita – Győri Zsófia: Vedd és olvasd! Könnyen érthető bibliai üzenetek
FIGYELŐ
Baán Nikolett – Nagy Krisztina – Szántó Viktória Anna – Szöllősi Gábor – Szvorény Katalin: Talpalj okosan! Legyen játék a tanulás!
Kiss Brigitta: Érzékenyítés Bárczi HÖK módra
Farkasné Gönczi Rita: Könnyen érthető kommunikációs képzés Miskolcon
===================================================================
2017/3
Szám: 3
TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEK
Tiszai Luca: A közösségi zeneterápia modellje a gyógypedagógiában
A GYAKORLAT MÛHELYÉBÕL
Horváth Péter László: Adalékok a könnyen érthetõ kommunikáció nemzetközi történetéhez
Auer Éva: A tudatos gondolkodás szerepe a gyógypedagógiai pszichodiagnosztika folyamatában
FIGYELŐ
Gereben Ferencné: Beszámoló a Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete 45. Országos Szakmai Konferenciájáról
Boldvai Ferenc, Kovács Zsuzsanna, Némethné Szelle Krisztina: Tréningen Görögországban
KÖNYISMERTETÉSEK, ÚJDONSÁGOK
Hegyiné Honyek Katalin: Pajor Emese: Látássérülés – Sérült látás?
===================================================================
2017/4
Szám: 4
TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEK
Lendvai Lilla – Nguyen Luu Lan Anh: A csoportközi kontaktus megélt hatása egy látó és látássérült gyermekekkel végzett vizsgálat keretében
Kereki Judit – Pichler Zsófia: A pszichopedagógia jelenlegi helyzete és perspektívái
A GYAKORLAT MÛHELYÉBÕL
Höfflerné Pénzes Éva: A tanulási és magatartási problémák összefüggései a végrehajtó funkciók tükrében
Major Anna – Berencsi Andrea – Szentesiné Keleméri Dóra: Dobd fel! – A Kovács-módszer alkalmazási lehetőségei a neuromuscularis betegségekkel élő tanulók mozgásnevelésében
KÖNYISMERTETÉSEK, ÚJDONSÁGOK
Mucsiné Erdei Mónika: A gondolkodás fejlesztése 4–8 éves életkorban (Józsa Krisztián – Zentai Gabriella – Hajduné Holló Katalin)
===================================================================