Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete


1071 Budapest, Damjanich u. 41-43.
(postacím: 1476 Budapest, Pf. 78.)



A Gyógypedagógiai Szemle tartalomjegyzéke - 2019.

 

2019/1

Szám: 1

 

TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEK

Földi Fanni – Szabó Norbert – Mucsiné Erdei Mónika – Józsa Krisztián: A szövegértés és a zenei észlelés jellemzői és kapcsolatuk tanulásban akadályozott tanulók körében

Nagyné Klujber Márta: A mozgásterápiás ellátásról való tájékoztatás a pedagógiai szakszolgálatban

 

A GYÓGYPEDAGÓGIA TÖRTÉNETE

Surján Noémi: A tanulási zavar fogalmának története

 

A GYAKORLAT MŰHELYÉBŐL

Szöllősi Gábor: Játékosítás (gamification) az oktatási gyakorlatban

 

KÖNYVISMERTETÉSEK, ÚJDONSÁGOK

Varga Fanni: Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák (Győri Miklós – Billédi Katalin)

Nagyné Klujber Márta: Billenések. Tanulmányok a dinamikus szenzoros integrációs terápia köréből (Szvatkó Anna)

Csányi Yvonne: Schüler mit Sehbehinderung und Blindheit im inklusiven Unterricht. Praxistips für Lehrkräfte
Gyengenlátó és vak tanulók az inkluzív oktatásban. Gyakorlati tanácsok pedagógusoknak (Markus, Ling – Michael, Thiele)

Prónay Beáta – Gombás Judit – Duhonyi Adrienn – Varga Gabriella: A vak gyermekek önálló közlekedése és mozgása. A Támogató modell (Joseph Cutter)

 

===================================================================

 

2019/2

Szám: 2

 

TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEK

Németh Vivien - Stefanik Krisztina: Autizmusspecifikus perspektíva a fogászatban

Lendvai Lilla - Pap Anna - Nguyen Luu Lan Anh: A látássérült diákok kortársakkal kapcsolatos megélt tapasztalatainak jellemzői

Nagy Júlia: Diagnózis és kóreredet a törökországi Yalova Tartományban családi körben élő súlyos, halmozott fogyatékos személyek esetében: egy nemzetközi összehasonlító gyógypedagógiai kutatás bemutatása

 

A GYAKORLAT MŰHELYÉBŐL

Fazekas Dorottya - Stefanik Krisztina: Két lépés az önállóság felé - Az önkiszolgálási készségek előmozdítása integrált óvodai keretek között autizmusban

Pechan Eszter: A metamorphoses meseterápiás módszer és a papírszínház technikájának kísérleti alkalmazása mérsékelt, vagy súlyos intellektuális képességzavarral élő fiatal felnőttek körében

Svindt Veronika - Lukács Szandra: A társas (pragmatikai) kommunikáció zavarának szűrési, diagnosztikai és intervenciós lehetőségei

 

===================================================================

 

2019/3

Szám: 3

 

TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEK

Papp Gabriella — Fazekasné Fenyvesi Margit — Gál Zita: Tanulásban akadályozott (ezen belül enyhén értelmi fogyatékos) tanulók verbális munkamemóriájának mérése

Papp Gabriella — Fazekasné Fenyvesi Margit: Tanulásban akadályozott (ezen belül enyhén értelmi fogyatékos) tanulók verbális munkamemóriájának fejlesztése

Vig Julianna — Wild Katalin: A gyermekkori cerebellaris ataxia jellemzői és korszerű terápiája

 

A GYAKORLAT MŰHELYÉBŐL

Korzenszky Klára - Szegleti Gabriella: A zene hatásmechanizmusainak alkalmazása a rehabilitációs folyamatban - a zene, mint fejlesztő és terápiás eszköz a Bethesda Gyermekkórházban

 

FIGYELŐ

Fekete Zsófia — Dudás Nóra: Szeminárium riport: Értelmet adni zeneterápián elkövetett hibáinknak. Beszámoló egy egyedülálló témát feszegető szemináriumról

 

===================================================================